![](employer_branding_jak_budowac_marke.jpg)
Employer branding, czyli po co i jak budować markę pracodawcy? Część I
„Łatwo już było”. Tak można by podsumować sytuację na rynku pracy z punku widzenia pracodawcy. Dlaczego? Żyjemy w czasach, kiedy pozyskanie dobrze wykwalifikowanych specjalistów do organizacji, ale także zatrzymanie w niej obecnych pracowników, staje się …
![](moderacja_komenatrzy1.jpg)
Po co komu dobra moderacja?
Projektowanie kontentu w kanałach social-mediowych często bywa (i powinno być!) połączone z moderacją kontaktu z odbiorcą. Wszak fani i followersi na naszych facebookach i instagramach chcą nie tylko otrzymywać komunikat, ale i powiedzieć coś od siebie. A…
![](c9b1e9_b7bef7969e25434e8a672f8aa578e8af_mv2.webp)
Trendy w social mediach na 2022
Cześć w 2022 roku! Jeśli miałabym powiedzieć czego życzę sobie i swoim koleżankom i kolegom po fachu, to powiedziałabym krótko: balansu. Jedna z influencerek, którą prywatnie obserwuję, co roku ustanawia hasztag, którym podpisuje swoje instagramowe treści…
![](c9b1e9_f68787343aa64aacb01c344803da172b_mv2.webp)
Video marketing – jak kręcić dobrze, by ludzi to kręciło?
Według prognoz w 2022 roku treści video będą generować aż... 82% całego ruchu w sieci. Co to oznacza? To proste – jeśli nie inwestujesz w marketing video, zostajesz w tyle i nie wykorzystujesz ogromnych możliwości z nim związanych. Zobacz, jak do tematu p…
![](5.webp)
7 zasad udanego eventu firmowego
Z dobrym eventem jest jak z odpaleniem rakiety: wszystko trzeba bardzo dokładnie zaplanować i przygotować w najdrobniejszych szczegółach. Ale właśnie dzięki temu wrażenia pasażerów mogą być niezapomniane, żeby nie powiedzieć – kosmiczne. Impreza firmowa, …
![](49db9c2e03c343c68a6fab7a9cd558af.webp)
DTP - forma promocji zawsze na czasie
Pogłoski o śmierci papieru w dobie komunikacji cyfrowej są mocno przesadzone. Tradycyjna poligrafia oferuje dziś firmom mnóstwo atrakcyjnych form promocji. Czy warto z nich korzystać? A jeśli tak, to dlaczego i w jaki sposób? Już podpowiadamy. Monitory, m…
![](real-time-marketing.jpg)
Real-Time Marketing (RTM), czyli jak być na czasie i na językach w Internecie?
W języku polskim jest takie sugestywne powiedzenie „pluć sobie w brodę”. Oznacza ono żal z powodu utraconej okazji. Co ma ono wspólnego z zagadnieniem Real-Time Marketingu? Otóż bardzo wiele! Wynajdywanie okazji i „podłączenie” marki pod nośny temat to w …
![](42.webp)
Jak sobie radzić z prokrastynacją w procesie kreatywnym?
Przeczytawszy, że 6-ego września mamy dzień walki z prokrastynacją, przypomniałam sobie (o ironio!), że kilka tygodni wcześniej zaczęłam tworzyć tekst poradnikowy o sposobach na walkę z prokrastynacją. Chyba nie ma większej motywacji do skończenia tekstu……
![](41.webp)
Jak nas widzą, tak nas piszą
Przywołaj rozmarzony wyraz twarzy. Pstryk! Udawaj zamyślonego. Pstryk! Wyobraź sobie… Pstryk! Czy ten monolog wygląda znajomo? Być może masz już za sobą pierwszą randkę z obiektywem aparatu. Za chwilę okaże się, czy to była miłość od pierwszego wrażenia. …
![](39.webp)
Pożyczanie zdjęć z Internetu
Znalezione, nie kradzione – mówi polskie powiedzenie. Zanim jednak będziemy bronić „pożyczonych” zdjęć z Internetu, jak Najman Górniak, warto sprawdzić, jak sprawa wygląda od strony prawnej. To, że znaleźliśmy fotografię czy grafikę w sieci, wcale nie ozn…
![](36.webp)
Chcesz być widoczny? Postaw (na) karton
Każdego dnia człowiek wchłania średnio około 34 gigabajtów danych, co odpowiada 100 tys. słów. W takim gąszczu ciężko przebić się do odbiorcy z kolejnymi komunikatami. Ale spokojnie – bo w tym miejscu na scenę, cały na biało, wkracza… karton. W sferze wiz…
![](35.webp)
Znajdź swoją łasiczkę, czyli kilka słów o portrecie biznesowym
Jeżeli trop, który zostawiłam w tytule artykułu sprawił, że Twoje myśli powędrowały do jednego z najsłynniejszych obrazów Leonardo da Vinci to … jeden zero dla mnie. Jednak nie ja wyjdę z tej gry zwycięsko. Z tego artykułu wyniesiesz kilka informacji niez…
![](34.webp)
Od copywritera do bohatera – jak napisać artykuł internetowy?
Jeśli za radą Laski z „Chłopaki nie płaczą” odpowiedziałeś sobie na jedno bardzo ważne pytanie: co lubisz w życiu robić i wyszło, że pisać, zapewne nie masz problemów z ortografią i poprawnym składaniem zdań. Jednak potrzeba czegoś więcej, żeby czytelnik …
![](32.webp)
Podcasty - o co tyle hałasu?
Bawią do łez i przedstawiają ciekawe historie, „terapeutyzują” i pozwalają lepiej poznać świat, wreszcie przekazują wiedzę z różnych dziedzin – nowoczesnych technologii, zdrowego stylu życia czy finansów. A to wszystko zapakowane w pliki audio, które możn…
![](29.webp)
Wewnętrzna komunikacja kryzysowa w czasach zarazy
„Houston, mamy problem!” i to taki, którego nie da się rozwiązać jednym telefonem, mailem albo oświadczeniem. W związku z epidemią COVID-19 marki są egzaminowane z szybkości reakcji i odnalezienia się w nowej sytuacji. To, czy wynik będzie pozytywny zależ…
![](27.webp)
Influencer marketing - od czego zacząć?
Jednym z moich ulubionych cytatów z literatury bardzo współczesnej jest tekst, który Silny, bohater Wojny Polsko-Ruskiej, wystosował podczas potyczki do swojego rywala - Lewego. Brzmi on tak: albo się zna hasło, albo się nie zna hasła, a jak się nie zna h…
![](24.webp)
Pisząc informację prasową… pilnuj swojego języka!
Bez odpowiednio dopasowanego do przekazu języka, nawet najważniejsza i najciekawsza treść informacji prasowej „zginie” i nie uratuje jej chwytliwy tytuł, perfekcyjny układ czy unikalne zdjęcie. Jak zatem pisać efektywnie (a przy okazji efektownie)? Głosem…
![](21.webp)
Gazeta firmowa - warto stawiać na klasykę?
Kryzys dziennikarstwa? Na pewno nie w twojej gazecie firmowej! Jeszcze jej nie wydajesz? W takim razie przeczytaj, kiedy i dlaczego warto. Być może wydaje ci się, że firmowa gazeta to narzędzie nieprzystające do współczesnej komunikacji, opartej na dynami…
![](19.webp)
Umarł blog - niech żyje blog!
Tytuł nieco przewrotny, ale całkiem dobrze oddaje to, co aktualnie słychać w blogosferze. A słychać różnie: zależy, gdzie przyłożyć ucho. Jedni wieszczą koniec bloga jako medium zbyt wymagającego uwagi, której rozleniwiony łatwymi komunikatami odbiorca, n…
![](15.webp)
Jak powstaje dobra informacja prasowa?
W idealnym świecie tworzyliby ją do spółki Henry Kissinger, Adam Mickiewicz i wróżbita Maciej. Na szczęście i bez nich można przygotować dobrą informację prasową, stosując sprawdzoną mieszankę dyplomacji, literatury i magii. Parafrazując bohatera jednego …
![](10.webp)
Firmowy profil na Facebooku: kiedy i jak warto go prowadzić?
Już ponad 16 mln polskich internautów korzysta z Facebooka. Wśród nich z pewnością jest wielu twoich klientów. Jak zatem podejść do tematu popularnego „fejsa”, by w pełni wykorzystać jego komunikacyjny potencjał? Profil marki na najpopularniejszej platfor…